۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

شکار


تو پروفایلهای تعدادی ازدوستان به یکسری مطالبی برخوردکردم که وظیفه خویش دانستم که نکاتی چند رو به محضرحضورتان برسانم برصدق جمله ای که قبلا" عرض کرده بودم که سیاست آنی نیست که ماباگوش می شنویم وباچشم می بینیم بایستی عرض کنم که سیاستمداران کهنه کاری که در سطح جهانی سیاستگزاری میکنند اگربرفرض مثال دشمنی دارن به نام الف و دوستی دارن به نام ب هیچوقت نمیان توجبههءب حضورداشته باشند ودربرابرجبههء الف ستیزه جویی کنند توسط عواملی مزدور درقالب باصطلاح نویسنده دانشمند و... که دست پرورده خودشون هستند حرکتهایی انجام میدن که الف و ب به جان یکدیگربیافتند یعنی حتی نمیخوان که جبههء ب پیروزبشه بلکه به دنبال منافع خودشون هستند درحالی که هیچ نامی از اونها درمیان نیست مطالبی که من با اونها برخورد کردم نتیجه ای چنین دیدم که هم وطن به جان هم وطنی دیگر افتاده وهرکدام با عقایدی متفاوت و حتی باهتک حرمت وتوهین وناسزا سعی در دفاع از عقایدخودشون و بقولی راهنمایی شخص مقابل دارند تازمانی که کلام به توهین نرسیده منطق حکم فرماست زمانی که استنباطهای عقیدتی فرد به بن بست میرسه قوای منطق از کار می افته و شعور پنهان میشه و قوهء غیرانسانی وغیرعقلانی با گفتارهای توهین آمیز شروع به فعالیت میکنه حتی اگر فردقانع نشد این قوه تبدیل به حرکات فیزیکی غیرعقلانی برای ضرب وشتم تبدیل میشه مااگرمی خواهیم از عقیده خویش دفاع و تبلیغ کنیم اول بایستی به عقیدهء شخص مقابل احترام بگذاریم هرچند که عقیدهءوی 180درجه مخالف عقیده ما باشد(میون کلام یه جایی بودیم یکی همین عبارت 180درجه رو میخواست با شدت زیاد بیان کنه گفت 360درجه همه خندیدند بیچاره خیلی ناراحت شد )بله عرض میکردم اتفاقا"همین خصلت عدم تفاهم مشترک رو درخیلی جاها بکار می بندیم تو زندگی مشترک تو شراکت کاری تو مسافرت جمعی تو یه مناظره کلا" توهرکاری که قرار جمعی باشیم و یک حرکت واحدی رو جلو ببریم چندسال پیش از جترو ژاپن سرمایه داران ژاپنی تعدادی اساتید رو فرستاده بودند یک ماه درنقاط مختلف ایران به گشت وگذارتا منابع مفید برای سرمایه گذاری رو انتخاب و گزارش کار ببرند یکی از اساتید من گفت تو فرودگاه مهرآبادتوسالن انتظاربودیم که بدرقه کنیم پرسیدم خوب حالا قراره چی بگین ؟ گفتند مخلص کلام اینکه ایرانیها افراد شایسته لایق مبتکر مخترع وباذوقی هستند ولی فقط درکارهای فردی درکارهای جمعی زیرصفرعمل میکنند , این یک حقیقت انکارناپذیرهستش , یکی از اون مطالبی که من می بینم درخصوص مناظره های افرادی که به ادیان و مذاهب خودشون اعتقاد دارند و افرادی که اعتقاد ندارند افرادی که به نوادهء علی مانند حسین اعتقاددارند وافرادی که ندارند جالب اینجاست که هردوجناح عاشق وطن هستند من همینجا موضع خودم رو مشخص کنم من طرفدارچیزی یا کسی یا مرامی و مسلکی نیستم ولی تمامی این عقیده ها موجودهستند چه بخواهیم چه نخواهیم تو کشور عاشقان محمدوعلی وحسین و ...کم نیستند عاشقان مخالف این افراد هم هستند تو یه جامعه ای که میخواهیم درآینده به شکل دموکراسی و حکومت مردم برمردم اداره بشه بایستی هر زبانی به هر عقیده ای باشه مردم خود درهرزمان قضاوت صحیح رو انجام خواهند داد ,به عنوان مثال من یک سری مطالبی رو دیدم که دوستانی محل ماخذهء این مطالب رو به نقل از کتب اسلامی بیان میکنند که بابا اینا خودشون همچین چیزهایی رو نوشتن کتبی مانند صحیفه الانبار یا اصول کافی یا بهارالانوارو...نوشته حاج شیخ ...میرزا...حجت ال...وووعقیدهء من اینه هیچ کتابی وهیچ نویسنده ای با هرمقامی نمی تونه چنین ادعاهایی داشته باشه که باز به عنوان مثال مثلا"حسین بن علی گفته ایرانیها دشمنان ما هستند زنانشان را حراج میکنیم تو مدینه و مردهارو بکشید و .. کی گفته شیخ میرزا ... کدوم کتاب ... این بحثها آخرش بی نتیجه هستش هدف باید مشترک باشه سلیقه ها میتونه مختلف باشه ولی نباید تنوع سلیقه ها سنگ راهمون باشه ما همه انسانیم و هرکی دنیای خودشو داره بچه عقیدش با والدینش متفاوته ما میخوایم غریبه با غریبه یکی باشن؟ احترام به حقوق و عقاید شخص مقابل بدون توهین یکی قبلا"مسیجی برام فرستاد که سراسر توش توهین و فحش و ناسزابود نسبت به علی من جوابی نوشتم گویا ایشون فکر کردند من از اون متعصبیون هستم جواب منو با توهین و ناسزا هم به علی وهم به بنده دادند من ازشون خواستم که اگر عقیدهءشما این هست چرا با منطق صحبت نمی کنین چرا پیام خودتون رو با توهین ادا میکنین چرا وقتی که اسنادی دال بر واقعی بودن گفتارتان ارائه میکنین برگرفته از همان نویسندگان و مزدورانی هستند که زمانی حکم براین بود که بذری برنفاق تو این کشور کاشته باشند اسلام احترام خودش روداره مسیحیت مقبولیت خودش یهودیت افتخارخودش و حتی مخالفین ادیان هم احترام خودشونو دارند لنین کسی بود که بنیانگذارجامعهءمارکسیستی شوروی بود با انقلال اکتبر 1917 دنباله رو مخترعین مکتبی بود که مارکس و انگلز بنیان نهادند چی میگفتند از ریشه زدن گفتند خدا نیست پس اگر خدانیست پس رهروان خدا هم نیستند و اگر هستند پس دروغ گو هستند همچین شخصی میاد تو کتاب خودش در رابطه با علی چنین مینویسه :من با مرام علی کاری ندارم ولی میتوان گفت که اگر در زمان کنونی پانزده نفربه مانند او بودند دنیا آباد میگشت , (برای یکی این سخن رو نوشتم می دونید چی جواب داد اه تو طرفدارلنین هستی لنینی !که فلان فلان,یکی دیگه نوشت اه توطرفدارعلی هستی )یه شخصی که وجود ذات کبریای عالم رو مردود می دونه شخصیت پیرو این خدای مردود اعلام شده رو به نیکی یاد میکنه ,ولی ما افتادیم به جون همدیگه یکی میگه علی راهزن بود دیگری میگه علی ب بسم اله یگی میگه جنگ حسین بن علی بخاطر زن خوشگل بود دیگری میگه بخاطر خدا یگی میگه مهدی موعود هست دیگری میگه جوکه یکی میگه محمد چوپان و حیله گر بود دیگری میگه محمد فرستادهءخدا یکی میگه مسیح زناءزاده بود دیگری میگه مسیح رحمت و نورخدایی بود یکی میگه موسی جادوگربود دیگری میگه موسی نجاتگربشریت وباز یکی دیگر و یکی دیگر , عزیزان هم وطنان دارن با ما بازی می کنن داران تفرقه بین ما ایجاد میکنن نمیخوان ما تویک صف باشیم نمی خوان ما قدرتمند باشیم سیاست همان سیاست تفرقه بیانداز و کام را شیرین نما , سیاستمدارانی هستند تواین دنیا که حتی وحتی بزرگترین قدرتهای جهانی رو می تونن به بازی بکشونن حتی امریکا حتی انگلیس کشورهای دیگه که جای خود داره پس خیلی راحت میتونن من و شما رو از هم جدا کنن شما فکر میکنین بحران اقتصادی که از اواخر سال 2008 درکل دنیا آغاز شد همینجوری بود اتفاقی بود سایه هایی سیاستمدار تواین دنیا هستند که حتی می تونن ابرقدرتهارو بازی بدند اینها هستند که نه دولت هستند نه مقامی دارن هیچ نام و نشانی از خودشون به جا نمی گذارن اونوقت تا موردی بخواد پیش بیاد میگیم فلان کشور مسبب بود بحث تو این موارد فراوونه ولی خواهشی دارم که به عقیده طرفین مقابل عقیدهء خویش احترام بگذاریم بالاخص تو این محیط مجازی که همه برای کاشت داشت و برداشت اومدیم متشکرم و با سپاس

دلم تنگ است دلم می سوزد از باغی که می سوزد

نه دیداری نه بیداری نه دستی از سر یاری

مرا آشفته می دارد چنین آشفته بازاری

جوانی را سفرکردیم با مرگ نفهمیدیم به دنبال چه هستیم 

عجب آشفته بازاری است دنیا عجب بیهوده تکراری است دنیا

چه رنجی از محبتها کشیدیدم برهنه پا به تیغ ستان دویدیم

نگاه آشنا دراین همه چشم ندیدیم و ندیدیم و ندیدیم

عجب آشفته بازاری است دنیا عجب بیهوده تکراری است دنیا

میون آنچه باید باشد ونیست عجب فرسوده دنیایی است دنیا 

عجب خواب پریشانی است دنیا عجب دریای طوفانی است دنیا

عجب آشفته بازاری است دنیا



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر